NÄIN PÄÄSET ALKUUN IDEALFITISSÄ

Sopiva vaatetus

Treenivaatteisiin ei tarvitse upottaa satoja euroja. Siistit, puhtaat ja ennen kaikkea harjoitteluusi sopiva vaatetus on kaiken a ja o. Esimerkiksi verryttelyhousut tai treenitrikoot, t-paita tai toppi ja sisäliikuntakengät ovat oikein oiva varustus.

Hikipyyhe ja juomapullo

Oman ja muiden viihtyvyyden takaamiseksi on hyvä pitää mukanaan pientä hikipyyhettä. Kanssatreenajien on myös mukavampi käyttää laitteita jälkeesi.

Oma juomapullo on myös hyvä pitää treenin aikana mukana. Salilta saa janon yllättäessä ostaa erilaisia urheilujuomia.

Painojen palauttaminen

Jotta muidenkin treenaajien harjoittelu sujuisi jouhevasti, tulisi painot, kahvakuulat ja muut treenivälineet palauttaa paikoilleen treenin päätteeksi. Näin arvokasta treeniaikaa ei mene hukkaan välineiden etsimisessä saati niitä väistellessä.

Treenaaminen laitteissa

Mikäli teet niin sanottua paikkaharjoittelua, jossa samassa laitteessa tehdään useampi sarja, päästäthän muut treenaajat laitteeseen sarjojesi välissä.

Laitteiden käyttö

Eri laitevalmistajien kuntosalilaitteissa saattaa olla suuriakin eroja. Esimerkiksi penkin säädöt saattavat vaikuttaa huomattavasti liikeratoihin. Jotta treenaaminen olisi varmasti turvallista, pyydäthän rohkeasti apua ja opastusta henkilökunnaltamme.

Henkilökuntamme

Henkilökuntaamme kuuluu niin personal trainereitä kuin fysioterapeuttejakin. Jos treeni aiheuttaa vääränlaista kipua (ei siis ns. normaalia treenikipua), on oikea liikerata hyvä varmistaa ammattilaiselta.

Henkilökunnaltamme saat myös apua treenin ”junnatessa paikoillaan”. Kokonaan uusi treeniohjelma, jossa esimerkiksi keskitytään perustreenin ohella myös syvien- sekä tukilihasten vahvistamiseen saattaa hyvinkin polkaista tulokset uuteen nousuun!

Jos treeniasiat mietityttävät, varaa aika konsultaatioon. InBody-kehonkoostumusmittauksen sisältävän tapaamisen saat nyt hintaan 29 €/30 min!

Lepo ja ravinto

Salitreenin seurauksena lihassäikeisiin syntyy mikrorepeämiä. Jotta lihas pääsee korjaamaan itsensä (ja kasvamaan totta kai!), tarvitsee se riittävästi lepoa sekä oikeanlaista ravintoa.

Koska sekä treeni että siihen vaikuttava ravinto voi olla hyvinkin yksilöllistä, kysy rohkeasti ravintoneuvonnastamme.

Motivaatio

Itselle sopivan treenirytmin löytäminen voi ainakin alkuun tuntua haastavalta. Viikon treenit kannattaa suunnitella etukäteen. Hyväksi todettu keino on käydä treenaamassa heti aamulla tai tulla salille suoraan työpäivän päätteeksi. Illalla kotisohvalta voi olla vaikea lähteä liikkeelle.

Yksi hyvä tapa päästä alkuun on aloittaa ryhmäliikuntatunneilla ja moni pitääkin päivän kohokohtana yhteistä jumppatuntia kaverin kanssa. Kalenteristamme löytyy taatusti jokaiselle sopiva tunti ja ammattitaitoisen vetäjän opastuksella uudet liikkeet ja tekniikat tulevat tutuiksi.

Kehonhuolto

Fysioterapeuttimme ovat tukenasi tapaturmien jälkeisessä kuntoutuksessa. He pitävät huolen, ettei toimintakyvyn lisääminen tai kuntoutus jää puolitiehen.

Lihaskireyksiin sekä esimerkiksi istumatyöstä aiheutuvaan niska-hartiaseudun kipuun saat avun ammattitaitoisilta hierojiltamme ja akupunktioterapeuteiltamme.

Tekevälle sattuu ja tapahtuu. Meiltä saat avun!