PERSONAL TRAINERIN VINKIT

Oikea suoritustekniikka ja sopivat painot ovat ensisijaisen tärkeitä saliharjoittelussa. Jotta treeni olisi kehittävää ja sekä lihas että kunto kasvaisi, tulisi harjoittelun olla haastavaa ja nousujohteista. Tämä tarkoittaa, että painoja tulisi säännöllisesti lisätä voimatason ja tekniikan parantuessa. Koska lihas niin sanotusti tottuu harjoitteluun, olisi harjoitusohjelmaa hyvä päivittää vähintään 3-4 kuukauden välein. Ohjelman päivittäminen antaa myös uutta motivaatiota harjoitteluun, eikä treeni maistu puulta.

Harjoittelua suunnitellessa olisi hyvä muistaa myös monipuolisuus. Tiukan salitreenin lisäksi tulisi pitää huolta myös aerobisesta kunnosta sekä tietenkin kehonhuollosta. Esimerkiksi haastava lihaskuntoharjoittelu voi ajan saatossa johtaa lihaskireyksiin, jotka puolestaan näkyvät ryhtiongelmina sekä tekniikkavirheinä.

Oikeanlainen ruokavalio on hyvin tärkeä kehittymisen kannalta. Usein ongelmana onkin liian vähäinen energiansaanti suhteessa kulutukseen. Ruokavalion tulee sisältää oikeissa suhteissa hyviä rasvoja, hiilihydraatteja hyvistä lähteistä sekä laadukkaita proteiineja.

Jokaisella treenaajalla on taatusti oma tavoitteensa, olipa se sitten yleiskunnon kohottaminen, triathlon ennätysajassa, kiinteytys tai painon pudotus. Personal trainingin parasta antia on usein niin sanottu kaavojen rikkominen. Usein jäämme liian helposti omalle mukavuusalueelle ja kangistumme oman treenitapamme tuttuihin kaavoihin.

Tarjoamme IDEALfitin jäsenille PT-konsultaation (30 min) hintaan 29 €. Konsultaatio sisältää InBody- kehonkoostumusmittauksen (ovh. 39.90 €). Tapaamisen aikana kartoitetaan lähtötilanteesi ja tavoitteesi. Personal Trainer jakaa kanssasi vinkit, joiden avulla treenaaminen on tehokkaampaa ja motivoivampaa.

sdr