Idealfit sopimusehdot

Ehdot:
1. Asiakkuus on henkilökohtainen eikä omia liikuntaetuja voi luovuttaa toiselle. Asiakkaan kulkuavaimella tehdyistä luvattomista käyntikerroista tiloihimme peritään jäseneltä luvattomista käynneistä 150 €:n maksu per käyntikerta. Kulkuavaimen katoamisesta tulee aina ilmoittaa kirjallisesti.

2. Irtisanoutuminen tapahtuu aina kirjallisesti sähköpostilla klubista riippuen osoitteeseen: eira@idealfit.fi

3. Jäsenyydet ovat irtisanottavissa irtisanomisilmoituksen vastaanottamisesta seuraavan kokonaisen kalenterikuukauden loppuun.

4. Asiakkaalla on oikeus veloituksetta perua sovittu palvelutapaaminen 24 tuntia ennen tapaamista. Myöhemmin peruttu tapaaminen laskutetaan asiakkaalta kokonaisuudessaan. Poikkeuksena ovat äkillinen sairaustapaus tai tapaturma, joiden osalta veloitamme 50 % palvelun hinnasta, ellei sitä ole peruttu viimeistään neljä tuntia ennen tapaamista.

5. Mikäli asiakas keskeyttää useamman kerran pakettina ostetun palvelun, kuten PT, hieronta, fysioterapia, akupunktio tms, veloitamme asiakkaalta siihen asti käytetyistä palvelukerroista sellaisen hinnan, joka vastaa käytettyjen palvelukertojen listahintaa. Lisäksi veloitamme käyttämättä jääneistä kerroista 50 % niiden pakettihinnan mukaisesta arvosta.

6. E-laskutusasiakas on vastuussa siitä, että hänen pankkitilillään on veloituspäivinä käytettävissä riittävä summa. Käteis- tai laskutusasiakas on vastuussa siitä, että jäsenmaksu on muutoin suoritettu eräpäivään mennessä. Mikäli maksua ei ole suoritettu ajallaan, lähettää IDEALfit muistutuslaskun, johon kuuluu viiden euron laskutuslisä sekä korkolain mukainen viivästyskorko. Kulut veloitetaan muistutushetken jälkeen, seuraavalla laskulla.

7. Liittymismaksu on 29 euroa. Kulkuavain maksaa 10 €.

8. Laskutuksen toimistokuluna veloitamme laskuista 5 € ja e-laskuista 1 € per lasku.

Säännöt:
1. IDEALfit kuntokeskukset eivät vastaa asiakkaan itse aiheuttamista tai muista asiakkaista johtuvista loukkaantumisista ja/tai menetyksistä, eivätkä asiakkaille kuuluvasta omaisuudesta.

2. Asiakkailta odotetaan tiloissamme siisteyttä, hyviä tapoja ja toisten kunnioittamista. Muiden asiakkaiden häiritseminen on kiellettyä.

3. Aukioloajat selviävät kotisivuiltamme ja poikkeamat ilmoitamme pääsääntöisesti Facebookissa ja kotisivuillamme. Tiloistamme tulee poistua aukioloaikojen puitteissa. Varaamme oikeuden aukioloaikojen muutoksiin mm. juhlapyhinä ja huolto- /kunnostusaikoina.

4. Asiakas on vastuussa siitä, että tarjoamamme liikuntapalvelut sopivat hänelle ja tarvittaessa varmistaa niiden sopivuuden lääkäriltään. Asiakas sitoutuu käyttämään kuntoilulaitteita ja – tarvikkeita niiden käyttöohjeiden ja opastuksen mukaisella tavalla.

5. Asiakas on velvollinen seuraamaan vastaanotossa olevia viestejä ja noudattamaan niitä. Asiakas on velvollinen informoimaan henkilökuntaa mahdollisesti havaitsemistaan väärinkäytöksistä tiloissamme.

6. E-laskutuksesta/suoramaksusta ei tule asiakkaalle erillistä ennakkoilmoitusta. Ennakkoilmoituksena toimii liikuntasopimus, johon on merkitty kausittaisen veloituksen euromäärä ja sen erääntymispäivä.

7. Mikäli liikuntamaksut ovat myöhässä, voidaan asiakkuus purkaa toimestamme välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Asiakkuuden purkaminen ei kuitenkaan vapauta asiakasta hänelle sopimuksen mukaan kuuluvista maksuista.

8. Omien vaatteiden ja tarvikkeiden jättäminen tiloihimme yön yli ei ole sallittua emmekä vastaa asiakkaidemme mahdollisesti kadottamasta omaisuudesta liikunta- tai pukeutumistiloissamme.

9. Alkoholin, päihteiden ja Suomen laissa kiellettyjen aineiden nauttiminen tai tuominen tiloihimme tai tapahtumiimme on kielletty.

10. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietojensa muutoksista henkilökunnalle pikimmiten.

11. Omaisuutemme tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Vahingonkorvauksen lisäksi asiakkuus voidaan perua määräajaksi tai kokonaan ja voimme jättää maksamatta takaisin asiakkaan jo suorittamia maksuja ja olla vapauttamatta asiakasta häntä mahdollisesti vielä sitovista muista maksuvelvoitteista.

12. Lasten tuominen tiloihimme tapahtuu vanhempien omalla vastuulla. Lapsia ei kuitenkaan saa tuoda liikuntatiloihin.

13. Varaamme oikeuden muuttaa sopimuksen etuja, ehtoja ja asiakkuuden hintoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan asiakkaille viimeistään 1 kk ennen muutosten astumista voimaan. Mikäli asiakas kokee, että hänen etunsa ovat em. syystä johtuen oleellisesti heikentyneet voi hän irtisanoa sopimuksen kuukauden irtisanomisajalla.

Maksu- ja toimitusehdot

Ideal Fit Eira Oy (1616300-7) (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: eira@idealfit.fi
Puhelin: 044 017 1735
Postiosoite: Jääkärinkatu 10, 00150 Helsinki

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ehdot:
1. Asiakkuus on henkilökohtainen eikä omia liikuntaetuja voi luovuttaa toiselle. Asiakkaan kulkuavaimella tehdyistä luvattomista käyntikerroista tiloihimme peritään jäseneltä luvattomista käynneistä 150 €:n maksu per käyntikerta. Kulkuavaimen katoamisesta tulee aina ilmoittaa kirjallisesti.

2. Irtisanoutuminen tapahtuu aina kirjallisesti sähköpostilla klubista riippuen osoitteeseen: hakaniemi@idealfit.fi

3. Jäsenyydet ovat irtisanottavissa irtisanomisilmoituksen vastaanottamisesta seuraavan kokonaisen kalenterikuukauden loppuun.

4. Asiakkaalla on oikeus veloituksetta perua sovittu palvelutapaaminen 24 tuntia ennen tapaamista. Myöhemmin peruttu tapaaminen laskutetaan asiakkaalta kokonaisuudessaan. Poikkeuksena ovat äkillinen sairaustapaus tai tapaturma, joiden osalta veloitamme 50 % palvelun hinnasta, ellei sitä ole peruttu viimeistään neljä tuntia ennen tapaamista.

5. Mikäli asiakas keskeyttää useamman kerran pakettina ostetun palvelun, kuten PT, hieronta, fysioterapia, akupunktio tms, veloitamme asiakkaalta siihen asti käytetyistä palvelukerroista sellaisen hinnan, joka vastaa käytettyjen palvelukertojen listahintaa. Lisäksi veloitamme käyttämättä jääneistä kerroista 50 % niiden pakettihinnan mukaisesta arvosta.

6. E-laskutusasiakas on vastuussa siitä, että hänen pankkitilillään on veloituspäivinä käytettävissä riittävä summa. Käteis- tai laskutusasiakas on vastuussa siitä, että jäsenmaksu on muutoin suoritettu eräpäivään mennessä. Mikäli maksua ei ole suoritettu ajallaan, lähettää IDEALfit muistutuslaskun, johon kuuluu viiden euron laskutuslisä sekä korkolain mukainen viivästyskorko. Kulut veloitetaan muistutushetken jälkeen, seuraavalla laskulla.

7. Liittymismaksu on 29 euroa. Kulkuavain maksaa 10 €.

8. Laskutuksen toimistokuluna veloitamme laskuista 5 € ja e-laskuista 1 € per lasku.

Säännöt:
1. IDEALfit kuntokeskukset eivät vastaa asiakkaan itse aiheuttamista tai muista asiakkaista johtuvista loukkaantumisista ja/tai menetyksistä, eivätkä asiakkaille kuuluvasta omaisuudesta.

2. Asiakkailta odotetaan tiloissamme siisteyttä, hyviä tapoja ja toisten kunnioittamista. Muiden asiakkaiden häiritseminen on kiellettyä.

3. Aukioloajat selviävät kotisivuiltamme ja poikkeamat ilmoitamme pääsääntöisesti Facebookissa ja kotisivuillamme. Tiloistamme tulee poistua aukioloaikojen puitteissa. Varaamme oikeuden aukioloaikojen muutoksiin mm. juhlapyhinä ja huolto- /kunnostusaikoina.

4. Asiakas on vastuussa siitä, että tarjoamamme liikuntapalvelut sopivat hänelle ja tarvittaessa varmistaa niiden sopivuuden lääkäriltään. Asiakas sitoutuu käyttämään kuntoilulaitteita ja – tarvikkeita niiden käyttöohjeiden ja opastuksen mukaisella tavalla.

5. Asiakas on velvollinen seuraamaan vastaanotossa olevia viestejä ja noudattamaan niitä. Asiakas on velvollinen informoimaan henkilökuntaa mahdollisesti havaitsemistaan väärinkäytöksistä tiloissamme.

6. E-laskutuksesta/suoramaksusta ei tule asiakkaalle erillistä ennakkoilmoitusta. Ennakkoilmoituksena toimii liikuntasopimus, johon on merkitty kausittaisen veloituksen euromäärä ja sen erääntymispäivä.

7. Mikäli liikuntamaksut ovat myöhässä, voidaan asiakkuus purkaa toimestamme välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Asiakkuuden purkaminen ei kuitenkaan vapauta asiakasta hänelle sopimuksen mukaan kuuluvista maksuista.

8. Omien vaatteiden ja tarvikkeiden jättäminen tiloihimme yön yli ei ole sallittua emmekä vastaa asiakkaidemme mahdollisesti kadottamasta omaisuudesta liikunta- tai pukeutumistiloissamme.

9. Alkoholin, päihteiden ja Suomen laissa kiellettyjen aineiden nauttiminen tai tuominen tiloihimme tai tapahtumiimme on kielletty.

10. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietojensa muutoksista henkilökunnalle pikimmiten.

11. Omaisuutemme tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Vahingonkorvauksen lisäksi asiakkuus voidaan perua määräajaksi tai kokonaan ja voimme jättää maksamatta takaisin asiakkaan jo suorittamia maksuja ja olla vapauttamatta asiakasta häntä mahdollisesti vielä sitovista muista maksuvelvoitteista.

12. Lasten tuominen tiloihimme tapahtuu vanhempien omalla vastuulla. Lapsia ei kuitenkaan saa tuoda liikuntatiloihin.

13. Varaamme oikeuden muuttaa sopimuksen etuja, ehtoja ja asiakkuuden hintoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan asiakkaille viimeistään 1 kk ennen muutosten astumista voimaan. Mikäli asiakas kokee, että hänen etunsa ovat em. syystä johtuen oleellisesti heikentyneet voi hän irtisanoa sopimuksen kuukauden irtisanomisajalla.

Maksu- ja toimitusehdot

Ideal Fit Hakaniemi Oy (1490845-8) (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: hakaniemi@idealfit.fi
Puhelin: 044 502 1077
Postiosoite: Sörnäisten rantatie 2, 00530 Helsinki

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ehdot:
1. Asiakkuus on henkilökohtainen eikä omia liikuntaetuja voi luovuttaa toiselle. Asiakkaan kulkuavaimella tehdyistä luvattomista käyntikerroista tiloihimme peritään jäseneltä luvattomista käynneistä 150 €:n maksu per käyntikerta. Kulkuavaimen katoamisesta tulee aina ilmoittaa kirjallisesti.

2. Irtisanoutuminen tapahtuu aina kirjallisesti sähköpostilla klubista riippuen osoitteeseen: kulosaari@idealfit.fi

3. Jäsenyydet ovat irtisanottavissa irtisanomisilmoituksen vastaanottamisesta seuraavan kokonaisen kalenterikuukauden loppuun.

4. Asiakkaalla on oikeus veloituksetta perua sovittu palvelutapaaminen 24 tuntia ennen tapaamista. Myöhemmin peruttu tapaaminen laskutetaan asiakkaalta kokonaisuudessaan. Poikkeuksena ovat äkillinen sairaustapaus tai tapaturma, joiden osalta veloitamme 50 % palvelun hinnasta, ellei sitä ole peruttu viimeistään neljä tuntia ennen tapaamista.

5. Mikäli asiakas keskeyttää useamman kerran pakettina ostetun palvelun, kuten PT, hieronta, fysioterapia, akupunktio tms, veloitamme asiakkaalta siihen asti käytetyistä palvelukerroista sellaisen hinnan, joka vastaa käytettyjen palvelukertojen listahintaa. Lisäksi veloitamme käyttämättä jääneistä kerroista 50 % niiden pakettihinnan mukaisesta arvosta.

6. E-laskutusasiakas on vastuussa siitä, että hänen pankkitilillään on veloituspäivinä käytettävissä riittävä summa. Käteis- tai laskutusasiakas on vastuussa siitä, että jäsenmaksu on muutoin suoritettu eräpäivään mennessä. Mikäli maksua ei ole suoritettu ajallaan, lähettää IDEALfit muistutuslaskun, johon kuuluu viiden euron laskutuslisä sekä korkolain mukainen viivästyskorko. Kulut veloitetaan muistutushetken jälkeen, seuraavalla laskulla.

7. Liittymismaksu on 29 euroa. Kulkuavain maksaa 10 €.

8. Laskutuksen toimistokuluna veloitamme laskuista 5 € ja e-laskuista 1 € per lasku.

Säännöt:
1. IDEALfit kuntokeskukset eivät vastaa asiakkaan itse aiheuttamista tai muista asiakkaista johtuvista loukkaantumisista ja/tai menetyksistä, eivätkä asiakkaille kuuluvasta omaisuudesta.

2. Asiakkailta odotetaan tiloissamme siisteyttä, hyviä tapoja ja toisten kunnioittamista. Muiden asiakkaiden häiritseminen on kiellettyä.

3. Aukioloajat selviävät kotisivuiltamme ja poikkeamat ilmoitamme pääsääntöisesti Facebookissa ja kotisivuillamme. Tiloistamme tulee poistua aukioloaikojen puitteissa. Varaamme oikeuden aukioloaikojen muutoksiin mm. juhlapyhinä ja huolto- /kunnostusaikoina.

4. Asiakas on vastuussa siitä, että tarjoamamme liikuntapalvelut sopivat hänelle ja tarvittaessa varmistaa niiden sopivuuden lääkäriltään. Asiakas sitoutuu käyttämään kuntoilulaitteita ja – tarvikkeita niiden käyttöohjeiden ja opastuksen mukaisella tavalla.

5. Asiakas on velvollinen seuraamaan vastaanotossa olevia viestejä ja noudattamaan niitä. Asiakas on velvollinen informoimaan henkilökuntaa mahdollisesti havaitsemistaan väärinkäytöksistä tiloissamme.

6. E-laskutuksesta/suoramaksusta ei tule asiakkaalle erillistä ennakkoilmoitusta. Ennakkoilmoituksena toimii liikuntasopimus, johon on merkitty kausittaisen veloituksen euromäärä ja sen erääntymispäivä.

7. Mikäli liikuntamaksut ovat myöhässä, voidaan asiakkuus purkaa toimestamme välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Asiakkuuden purkaminen ei kuitenkaan vapauta asiakasta hänelle sopimuksen mukaan kuuluvista maksuista.

8. Omien vaatteiden ja tarvikkeiden jättäminen tiloihimme yön yli ei ole sallittua emmekä vastaa asiakkaidemme mahdollisesti kadottamasta omaisuudesta liikunta- tai pukeutumistiloissamme.

9. Alkoholin, päihteiden ja Suomen laissa kiellettyjen aineiden nauttiminen tai tuominen tiloihimme tai tapahtumiimme on kielletty.

10. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietojensa muutoksista henkilökunnalle pikimmiten.

11. Omaisuutemme tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Vahingonkorvauksen lisäksi asiakkuus voidaan perua määräajaksi tai kokonaan ja voimme jättää maksamatta takaisin asiakkaan jo suorittamia maksuja ja olla vapauttamatta asiakasta häntä mahdollisesti vielä sitovista muista maksuvelvoitteista.

12. Lasten tuominen tiloihimme tapahtuu vanhempien omalla vastuulla. Lapsia ei kuitenkaan saa tuoda liikuntatiloihin.

13. Varaamme oikeuden muuttaa sopimuksen etuja, ehtoja ja asiakkuuden hintoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan asiakkaille viimeistään 1 kk ennen muutosten astumista voimaan. Mikäli asiakas kokee, että hänen etunsa ovat em. syystä johtuen oleellisesti heikentyneet voi hän irtisanoa sopimuksen kuukauden irtisanomisajalla.

Maksu- ja toimitusehdot

Toimitusehdot

Ideal Fit Oy (1605650-0) (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: kulosaari@idealfit.fi
Puhelin: 044 502 1077
Postiosoite: Svinhufvudinkuja 6, 00570 Helsinki

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

  1. Ehdot:
    1. Asiakkuus on henkilökohtainen eikä omia liikuntaetuja voi luovuttaa toiselle. Asiakkaan kulkuavaimella tehdyistä luvattomista käyntikerroista tiloihimme peritään jäseneltä luvattomista käynneistä 150 €:n maksu per käyntikerta. Kulkuavaimen katoamisesta tulee aina ilmoittaa kirjallisesti.

    2. Irtisanoutuminen tapahtuu aina kirjallisesti sähköpostilla klubista riippuen osoitteeseen: kulosaari@idealfit.fi

    3. Jäsenyydet ovat irtisanottavissa irtisanomisilmoituksen vastaanottamisesta seuraavan kokonaisen kalenterikuukauden loppuun.

    4. Asiakkaalla on oikeus veloituksetta perua sovittu palvelutapaaminen 24 tuntia ennen tapaamista. Myöhemmin peruttu tapaaminen laskutetaan asiakkaalta kokonaisuudessaan. Poikkeuksena ovat äkillinen sairaustapaus tai tapaturma, joiden osalta veloitamme 50 % palvelun hinnasta, ellei sitä ole peruttu viimeistään neljä tuntia ennen tapaamista.

    5. Mikäli asiakas keskeyttää useamman kerran pakettina ostetun palvelun, kuten PT, hieronta, fysioterapia, akupunktio tms, veloitamme asiakkaalta siihen asti käytetyistä palvelukerroista sellaisen hinnan, joka vastaa käytettyjen palvelukertojen listahintaa. Lisäksi veloitamme käyttämättä jääneistä kerroista 50 % niiden pakettihinnan mukaisesta arvosta.

    6. E-laskutusasiakas on vastuussa siitä, että hänen pankkitilillään on veloituspäivinä käytettävissä riittävä summa. Käteis- tai laskutusasiakas on vastuussa siitä, että jäsenmaksu on muutoin suoritettu eräpäivään mennessä. Mikäli maksua ei ole suoritettu ajallaan, lähettää IDEALfit muistutuslaskun, johon kuuluu viiden euron laskutuslisä sekä korkolain mukainen viivästyskorko. Kulut veloitetaan muistutushetken jälkeen, seuraavalla laskulla.

    7. Liittymismaksu on 29 euroa. Kulkuavain maksaa 10 €.

    8. Laskutuksen toimistokuluna veloitamme laskuista 5 € ja e-laskuista 1 € per lasku.

    Säännöt:
    1. IDEALfit kuntokeskukset eivät vastaa asiakkaan itse aiheuttamista tai muista asiakkaista johtuvista loukkaantumisista ja/tai menetyksistä, eivätkä asiakkaille kuuluvasta omaisuudesta.

    2. Asiakkailta odotetaan tiloissamme siisteyttä, hyviä tapoja ja toisten kunnioittamista. Muiden asiakkaiden häiritseminen on kiellettyä.

    3. Aukioloajat selviävät kotisivuiltamme ja poikkeamat ilmoitamme pääsääntöisesti Facebookissa ja kotisivuillamme. Tiloistamme tulee poistua aukioloaikojen puitteissa. Varaamme oikeuden aukioloaikojen muutoksiin mm. juhlapyhinä ja huolto- /kunnostusaikoina.

    4. Asiakas on vastuussa siitä, että tarjoamamme liikuntapalvelut sopivat hänelle ja tarvittaessa varmistaa niiden sopivuuden lääkäriltään. Asiakas sitoutuu käyttämään kuntoilulaitteita ja – tarvikkeita niiden käyttöohjeiden ja opastuksen mukaisella tavalla.

    5. Asiakas on velvollinen seuraamaan vastaanotossa olevia viestejä ja noudattamaan niitä. Asiakas on velvollinen informoimaan henkilökuntaa mahdollisesti havaitsemistaan väärinkäytöksistä tiloissamme.

    6. E-laskutuksesta/suoramaksusta ei tule asiakkaalle erillistä ennakkoilmoitusta. Ennakkoilmoituksena toimii liikuntasopimus, johon on merkitty kausittaisen veloituksen euromäärä ja sen erääntymispäivä.

    7. Mikäli liikuntamaksut ovat myöhässä, voidaan asiakkuus purkaa toimestamme välittömästi ilman irtisanomisaikaa. Asiakkuuden purkaminen ei kuitenkaan vapauta asiakasta hänelle sopimuksen mukaan kuuluvista maksuista.

    8. Omien vaatteiden ja tarvikkeiden jättäminen tiloihimme yön yli ei ole sallittua emmekä vastaa asiakkaidemme mahdollisesti kadottamasta omaisuudesta liikunta- tai pukeutumistiloissamme.

    9. Alkoholin, päihteiden ja Suomen laissa kiellettyjen aineiden nauttiminen tai tuominen tiloihimme tai tapahtumiimme on kielletty.

    10. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietojensa muutoksista henkilökunnalle pikimmiten.

    11. Omaisuutemme tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä. Vahingonkorvauksen lisäksi asiakkuus voidaan perua määräajaksi tai kokonaan ja voimme jättää maksamatta takaisin asiakkaan jo suorittamia maksuja ja olla vapauttamatta asiakasta häntä mahdollisesti vielä sitovista muista maksuvelvoitteista.

    12. Lasten tuominen tiloihimme tapahtuu vanhempien omalla vastuulla. Lapsia ei kuitenkaan saa tuoda liikuntatiloihin.

    13. Varaamme oikeuden muuttaa sopimuksen etuja, ehtoja ja asiakkuuden hintoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan asiakkaille viimeistään 1 kk ennen muutosten astumista voimaan. Mikäli asiakas kokee, että hänen etunsa ovat em. syystä johtuen oleellisesti heikentyneet voi hän irtisanoa sopimuksen kuukauden irtisanomisajalla.

Maksu- ja toimitusehdot

Toimitusehdot

Sundet Gym Oy (2053828-9) (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: kulosaari@idealfit.fi
Puhelin: 044 502 1076
Postiosoite: Kirsikkakuja 2, 02450 Sundsberg

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay -lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ideal Fit tietosuojaseloste

Rekisterinpitäjä ja yhteyshenkilö
Verkkosivustomme osoite on: https://idealfit.fi

Ideal Fit Oy (1605650-0)
Svinhufvudinkuja 6, 00570 Helsinki

Ideal Fit Eira Oy (1616300-7)
Jääkärinkatu 10 B, 00150 Helsinki

Ideal Fit Hakaniemi Oy (1490845-8)
Sörnäisten rantatie 2, 00530 Helsinki

Sundet Gym Oy (2053828-9)
Kirsikkakuja 2, 02450 Sundsberg

Yhteyshenkilö: Marko Järvi, marko.jarvi@idealfit.fi, +358 44 502 1076

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Keräämme, säilytämme ja käytämme asiakkaittamme koskevia tietoja tuottaaksemme asiakkaillemme mahdollisimman hyviä palveluja ja täyttääksemme mahdolliset sopimusvelvollisuutemme.

Peruste tietojen käsittelylle on joko asiakassuhteeseen perustuva asiakassopimus tai oikeutettu etu.

Yritysten ja muiden organisaatioiden edustajien tietoja voidaan käyttää markkinointiin tavoilla, jotka on yleisesti katsottu rekisterinpitäjien oikeutetuksi eduksi. Yksityishenkilöiden tietoja voidaan käyttää markkinointiin, mikäli asiakas on antanut siihen suostumuksen. Rekisteröidyllä on kaikissa tapauksissa oikeus kieltää tietojensa käytön sähköiseen suoramarkkinointiin.

Ellei laista muuta johdu, emme luovuta henkilötietojasi ilman suostumustasi kolmansille osapuolille muussa kuin alla kuvatuissa tarkoituksissa.

Henkilötiedon käsittelijät

Ideal Fit Oy, Ideal Fit Eira Oy, Ideal Fit Hakaniemi Oy ja Sundet Gym Oy
käyttää seuraavia alihankkijoita henkilötietojensa käsittelijöinä: Cubemanager Oy, Telia Oyj, Sergel, Tilitoimisto Pr Syst Partners Oy

Rekisterin tietosisältö ja oikeusperuste

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: jäsennumero, nimi, henkilötunnus, alle 18- vuotiaan huoltajan nimi ja allekirjoitus, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), www-sivustojen osoitteet, verkkoyhteyden IP-osoite, tunnukset/profiilit sosiaalisen median palveluissa, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.

Henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen tai tehdyn sopimuksen täytäntöönpanoon tarvittavan ajan. Perustellusta syystä henkilötietoja voidaan säilyttää tätä pidempään arkistointitarkoituksessa (esimerkiksi sopimukset ja laskutus).

Verkkosivuston vierailijoiden IP-osoitteita ja evästeitä käsitellään oikeutetun edun perusteella mm. tietoturvasta huolehtimiseksi ja sivuston vierailijoiden tilastotietojen keruuta varten niissä tapauksissa, kun niiden voidaan katsoa olevan henkilötietoja. Evästeiden käytöstä kerrotaan tarkemmin erikseen kohdassa evästeet.

Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteri syntyy asiakkailta saaduista tiedoista. Tietoja saadaan Ideal fitin ylläpitämien verkkosivujen (mm. idealfit.fi ja idealfit.cubemanager.fi) kautta, www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksissa, asiakastapaamisissa ja muissa tilanteissa, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

Yritysten ja muiden organisaatioiden edustajien tietoja voidaan kerätä myös julkisista lähteistä kuten verkkosivuilta. Tietoja voidaan saada myös hakemistopalveluista ja muilta yrityksiltä.

Lisäksi kun käyttäjät jättävät kommentteja sivustolle, keräämme kommenttilomakkeessa olevat tiedot, sekä käyttäjän IP-osoitteen ja selaimen versiotiedot roskaviestien tunnistamisen helpottamiseksi.

Kun vierailijat jättävät kommentin tälle sivustolle keräämme tiedon, joka on näkyvissä kommentointikentissä, IP-osoitteen sekä selaimen versioon liittyvät tiedot. Sähköpostiosoitteesta luotu anonymisoitu hajautustieto (hash) voidaan lähettää Gravatar-palveluun, jotta tiedetään, onko kommentoija palvelun käyttäjä. Gravatar-palvelun tietosuojaseloste löytyy osoitteesta https://automattic.com/privacy/.

Mikäli lataat kuvia sivustoille, sinun tulee välttää sellaisten kuvien lataamista, joissa on tallennettu paikkatieto (EXIF GPS). Sivuston vierailijat voivat ladata ja katsoa paikkatietoa kuvista, joita sivustolla on.

Mikäli sinulla on tili ja kirjaudut sivustolle, asetamme väliaikaisen evästeen, joka päättelee tukeeko selaimesi evästeitä vai ei. Tämä eväste ei sisällä henkilötietoa.

Tietojen luovutukset ja vastaanottajat

Tietoja voidaan luovuttaa mahdollisille alihankijoille tai sopimuskumppaneille. Tietoja ei luovuteta muille ulkopuolisille ilman asiakkaan erillistä lupaa, ellei laki muuta edellytä.

Henkilötietojen käsittelyyn liittyen tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän toimesta myös EU:n tai ETA:n ulkopuolelle tahoille (esim. pilvipalvelut), jotka ovat sitoutuneet noudattamaan yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimuksia tavoilla, joilla varmistetaan riittävä tietosuoja henkilötietojen käsittelylle.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Idealfit huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien ylläpitotunnuksia ja muita palvelun turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

Asiakasrekisteri on tallennettu AWS pilvipalveluun, joka sijaitsee ISO 27001-sertifioidussa datakeskuksessa Suomessa. Rekisterin tietoihin on pääsy vain nimetyillä henkilöillä.

Asiakasrekisterin käyttö työnantajan ohjelmistossa edellyttää aina salasanoin tapahtuvaa tunnistautumista. Tietoliikenne on suojattu asianmukaisin teknisin järjestelmin (palomuurit, salausprotokollat jne.).

Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistamista

Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä sekä henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (”oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten oikeus kieltää henkilötietojen käytön sähköiseen suoramarkkinointiin sekä oikeus henkilötietojen käytön rajoittamiseen yleisessä tietosuoja-asetuksessa määritellyissä erityistilanteissa.

Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua tai poistamista, pyyntö tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n yleisessä tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa). Kirjapito aineistosta asiakastietoja ei poisteta, koska kirjanpitolaki edellyttää tietojen säilyttämistä.

Aineisto säilytetään kirjanpitolain luku 2 § 10 mukaan.
”Jollei muualla laissa ole säädetty pitempää määräaikaa säilyttämiselle, tilikauden tositteet, liiketapahtumia koskeva kirjeenvaihto sekä muu kuin 1 momentissa mainittu kirjanpitoaineisto on säilytettävä vähintään kuusi vuotta sen vuoden lopusta, jonka aikana tilikausi on päättynyt siten, että 6, 7 ja 9 §:n vaatimukset täyttyvät.”

Tarkistus- ja oikaisupyynnöt tehdään rekisterinpitäjälle. Yhteystiedot ovat yllä kohdassa ”Rekisterinpitäjä”.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Rekisteröidyllä ei ole oikeutta vaatia tietojen siirtämistä järjestelmästä toiseen, koska tietoja ei ole saatu rekisteröidyltä jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa.

Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaisille

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus valvonta viranomaisille, jos hän katsoo, että hänen oikeuksiaan on loukattu. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot ja tarvittavat lomakkeet löytyvät osoitteesta www.tietosuoja.fi